Zsuzsi a versenysport utáni diétáról

2020. július 03. - dr. Farkas Kitti

Zsuzsi már általános iskolában versenyszerűen kézilabdázott, de amikor abbahagyta a mozgást, annak ellenére hogy a táplálkozásában semmi nem változott, hízott. Sajnos azt is tudja, hogy genetikailag nem szerencsés, hisz a túlsúly, a magasvérnyomás és az emelkedett vérzsír értékek mind előfordulnak a családjában. De ő mindenképp szeretne tenni a plusz kilók ellen, hisz köztudott, hogy a genetika tölti meg a puskát, de a környezeti tényezők határozzák meg, hogy a fegyver elsül-e. 

"Nyaralásra készülünk" júniusi közös programozásunkban ismertem meg Zsuzsit, aki a programosok privát csoportjában osztotta meg minden nap táplálkozási fotóját. 

Az alábbiakban az ő fogyástörténetét olvashatjátok.

Tudom magamról, hogy hajlamos voltam a stressz elől az evésbe menekülni, ezzel együtt elmaradt az életemből a mozgás is, és megjelentek nagyon könnyen a plusz kilók. Azok közé az emberek közé tartozom, akiknek a családjában szinte mindenki túlsúlyos, szív-és érrendszeri betegségek is előfordulnak, ezért fokozottan oda kell figyelnem. Emellett a rendszertelen mozgás és ülőmunka miatt derékfájdalmaim is lettek, így kerültem egy ördögi körbe, mert a mozgás így még nehezebbé vált. Közben vércukor anyagcsere zavarom is lett. Mindig is tartózkodtam a szélsőséges dolgoktól és nem hittem a csodában, a sport szeretete és a természetem miatt a kitartásommal soha nem volt gond. Mindezek ellenére nem sikerült leadnom a túlsúlyomat eddig. Rövidebb-hosszabb ideig ugyan tartottam a szenvedéssel elért eredményt, de rögtön visszajöttek a kilók, amint kicsit elengedtem magam, vagy mások lettek a prioritások, például a munka került előtérbe.

img_20200702_192714.jpgAkkor jött a karantén időszak, amikor sok-sok év sikertelen fogyási tapasztalatával a hátam mögött a 178 cm magasságomhoz képest újra 90 kg fölé kerültem, és nem igazán volt kedvem már ruhát sem venni. Azt gondoltam, hogy ebből a negatív helyzetből miért ne lehetne előnyt kovácsolni és belevágni az Alakorvoslás Programba. Nem félek új dolgokat megismerni és hiszem, hogy szükségünk van a változásra/változtatásra, ha azt látjuk, hogy valami már nem működik. Először tavaly hallottam a programról a barátnőmtől, és április végén született meg az elhatározás, hogy nekem is el kell kezdenem ezen az úton haladnom. Ekkor jobban utánaolvastam a programnak, szeretek tájékozódni, mielőtt valami újba belekezdek. Nagyon szimpatikus volt, hogy "rendes ételt" lehet enni, orvosi háttér van és a vércukor anyagcserémet is rendbe tudom tenni.

A júniusi mentori hónap indulásakor már volt 4 heti tapasztalatom a programból, így magabiztosabban kezdtem bele és azért is vállaltam el, hogy még nagyobb fegyelemmel és kitartással tudjam csinálni. Szerettem volna segíteni a csoport tagjainak is, mert tudom, hogy úgy sokkal könnyebb, ha az ember tudja, hogy nem csak neki vannak nehézségei, tehát nincs egyedül, és látja, hogy más hogyan küzd meg a problémával.

A változatos, egyszerű és finom ételek nagyban közre játszanak abban, hogy nem unalmas a diéta, nagyon sok recept közül tudok választani a program anyagai közül, így sok új ízt, fűszert próbálok ki. De ha ahhoz van kedvem, akkor nagyon könnyen olyan ételt tudok fogyasztani, amit eddig is ettem, csak odafigyelek, hogy miből, mikor és mennyit ehetek. Így teljes mértékben igaz, hogy a diétát szabom magamra és nem én igazodom a diétához. Nagyon sokat használom a receptkeresőt, a programban szereplő to go-s leírásokat, illetve az egyszerű táblázatot is. csirkemell.jpg

A sportot is fokozatosan visszaépítettem az életembe, most már ott tartok, hogy megvan a heti 150 perc mozgás. Az első két hétben óvatos és fokozatos voltam, inkább a sétákra fókuszáltam, a kutyusommal eddig is sétáltam, ebben az időszakban pedig hosszabb sétákra mentem vele. A sport kisebb-nagyobb megszakításokkal mindig az életem része volt, viszont az elmúlt három évben nem volt rendszeres, ezért inkább a nulláról kezdtem. Majd utána heti 1-2 alkalommal 30 perces alacsony intenzitású tornákat csináltam, amit már sikerült heti 5 alkalomra emelni. Ahogy egyre jobban belejöttem, visszajött az az érzés, hogy újra jól esik mozogni.  

Nyolc hete kezdtem a programot, és nagyon örülök, hogy belevágtam, mert 7,5 kg mínusznál járok, centikben is jelentős a változás (-12 cm hasból, -8 cm combról), nem beszélve arról, hogy olyan ruhát tudok felvenni, ami 2 éve nem volt rajtam.   

A célom, hogy összesen 20 kilót adjak le, így ez még csak az út kezdete. Amilyen nehéznek tűnt az elején, úgy lett menet közben sokkal könnyebb, főleg, hogy jönnek az eredmények és már most sokkal jobban érzem magam. Energikusabb vagyok és kezdem jól érezni magam a bőrömben. Biztos vagyok abban, hogy amikor elérem a kitűzött célt, már olyan tapasztalat és tudás lesz a birtokomban, amivel meg is fogom tudni tartani az eredményt, és tudni fogom, hogy hogyan lehet tudatosan kilengeni.

Júliusban is közösen programozunk, Nyaralni készülünk! Nyaralás előtt egy intenzív fogyással érjük el a legjobb formánkat, nyaralás alatt a „tudatos kilengés” jegyében élvezzük a finom falatokat és megakadályozzuk, hogy ismét a hízás útjára lépjünk. Majd nyaralás után ismét a legjobb formánkért dolgozunk: leadjuk, ami esetleg felszaladt és folytatjuk az álomalakig vezető utat. Gyere és csatlakozz hozzánk!  

JÚLIUSI KÖZÖSEN PROGRAMOZUNK PROGRAMJA.

Az Alakorvoslás Program egy egyedülálló fogyókúrás módszer, amelyet dr. Farkas Kitti dolgozott ki. Újszerű megközelítéssel, tudományos háttérrel és különleges, csak a program keretében kapható természetes táplálék kiegészítőkkel segít a fogyásban. Csatlakozz az Alakorvoslás programhoz, tanuld újra, amit a fogyásról tudsz és érd el azt az alakot, amit mindig is szerettél volna.

További információ: https://alakorvoslas.hu/alakorvoslas

Kérdésed van? Írj a hello@alakorvoslas.hu  címre.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alakorvoslas.blog.hu/api/trackback/id/tr2015979996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása