Egészséges új életvitelt alakítsunk ki! Dr. Farkas Kitti tanácsai

Vigyázzunk egymásra és magunkra is!

2020. március 15. - dr. Farkas Kitti

A koronajárvány miatt életbe lépett hatósági intézkedések miatt új élethelyzetbe kerültünk. Felelős magatartással tartsuk be a hatósági szabályokat, vigyázzunk egymásra. De vigyázzunk magunkra is! Alakítsuk ki az új életvitelt egészségesen magunk, családunk, gyerekeink számára. Az egészséges életvitel növeli az ellenállóképességünket és erre most nagy szükségünk van. Ha elkezdünk egészségtelenül táplálkozni, hízni, kevesebbet mozogni, azzal nem csak az egészségünket károsítjuk, de legyengítjük a szervezetünket a vírussal szembeni védekezéshez.

Az alábbiakban összeszedtem azokat a fő szempontokat, amelyekre figyeljetek:

veszprem_mg_0558.jpg

Együnk rendes kajákat! Többet vagyunk otthon, jut idő a főzésre is. Együnk finom, változatos és természetes ételeket. Különösen figyeljünk oda arra, hogy gyermekeinknek is legyen tartalmas, meleg ebédje. A tartósított ételeket kerüljük, minél természetesebb ételeket együnk.

Diétázunk? Jó módszerrel! A túlsúly csökkentése, leadása a legjobb az immunrendszerünk optimális működése szempontjából. De arra figyeljünk, hogy ezt semmiképpen ne éhezéssel tegyük! Kiegyensúlyozott, szakszerűen felépített diétát válasszunk, amelynek betartása talán most könnyebb is lesz, hiszen több időt tudunk rá fordítani. Különösen fontos, hogy olyan ételeket együnk ilyenkor is, amelyet abszolút a család is szívesen fogyaszt. Hiszek abban, hogy egy jó diéta alapja ugyanaz, mint az egészséges táplálkozásé: rendes ételeket együnk, minél kevésbé feldolgozva és optimális összetétellel. Ne fogyasszunk étkezést helyettesítő diétás termékeket, fogyjunk jól, egészséges, természetes, finom, rendes kajákkal!

Online bevásárlás - egészségesen. Aggasztó látni a felvásárlási pánikot, amely során a tartós élelmiszerek, liszt, cukor, chipsek, kekszek és különféle kényelmi ételek polcai üresek. Vásároljunk lehetőleg online és rendszeresen, minél természetesebb ételeket. Magas fehérje és alacsony glikémiás indexű, minél természetesebb ételeket fogyasszunk. Legyen otthon friss zöldség, gyümölcs, plusz mirelit is, hüvelyesek, túró, joghurt, tojás, tartós tej, növényi tej, sajt, hús, gombafélék, tartósítószermentes zöldségkonzervek, pl. bab, lencse, csicseriborsó, olajos magvak.

Mit együnk és mikor? Tartsunk be 7 alapszabályt!

Az alábbi szabályokat tartsa be mindenki. Ha fogyni szeretnénk akkor ugyanezeket, de egy plusz ponttal, hogy érjük el a kalóriadeficitet is.

  1. Naponta háromszor együnk.
  2. Két étkezés között teljen el minimum 4 óra.
  3. Napközben 6 óránként mindenképpen együnk.
  4. Tartsunk 12 órás időszakos böjtöt, amibe beleszámít az alvás is, tehát vacsora és reggeli között teljen el 12 óra, hagyjuk a szervezünket pihenni, regenerálódni.
  5. Ügyeljünk arra, hogy optimális legyen a fehérjebevitel! Ez szükséges az izmaink, a testünk aktív sejtállományának fenntartásához, ami alapvetően meghatározza, milyen erősen nézünk szembe egy betegséggel.
  6. Reggelire és vacsorára minimális szénhidrátot és sok fehérjét vigyünk be, de ebédre mindenképpen töltsük fel alacsony glikémiás indexű, jó minőségű szénhidráttal a glikogén raktárunkat.
  7. Ha sportolunk, akkor közepes és magas intenzitású edzéshez válasszunk egy plusz snack étkezést, de jól válasszunk, hogy legyen elég energiánk az edzéshez, de ne nullázzuk le az edzés eredményét.

+1 ha fogyni szeretnénk: figyeljünk arra, hogy kalóriadeficitet is érjünk el, azaz kevesebb kalóriát vigyünk be, mint amennyit felhasználunk, de ne túl keveset a tartós fogyáshoz fontos, hogy ne éhezzünk. 

Home office, csökken az energiafelhasználás! Számolj vele, ha otthon vagy, kisebb az aktivitásod, mint a mindennapokban, amikor ezerrel rohansz minden felé. Így kevesebb az az energia, amit felhasznál a szervezeted. Ha nem mozogsz, és ugyanannyit eszel, akkor hízni fogsz, ami nem jó. Maradj aktív, tornázz, sportolj otthon lehetőleg minden nap, és ügyelj a kalóriabevitelre!

Mozogj, többet is, mint szoktál! Bár a futóversenyeket lemondták és nem ajánlott csoportos edzésekre menni, de ez nem jelenti azt, hogy ne mozogj. Sőt! A mozgás számtalan pozitív hatása között az első az, hogy mindenféle betegséggel szemben növeli az ellenállóképességünket. Az általános ajánlás az, hogy heti 150 percet kell mozogni. De ha otthon vagyunk, akkor ennél is több javasolt, hiszen a mindennapi aktivitásunk csökkent. Próbálj meg minden nap mozogni, tornázni. A Facebook oldalamon teszek fel ajándékba a programból néhány tornavideót, amit otthon végigkövethetsz. Szalka Andi az Alakorvoslás program edzőjével tornázhatod végig. (Az összes tornát a programban eléred, változatos edzéseket csinálhatsz otthon is.)

Kerüljük a csipegetést, stresszevést, unalom evést! Otthon vagyunk, ott az a rengeteg kaja, félő elkezdünk ezerrel enni, falatozni, észrevétlenül csipegetni. Ha így teszünk, folyamatosan fent tartjuk az inzulinszintünket és a testünk állandó etetésével hízunk is, a bevitt kalóriákat mind raktározni fogja a szervezetünk, és növeljük számos krónikus betegség kialakulásának kockázatát, de rövid távon is a testünket negatívan terheljük.

Napi min. 3 liter vizet igyál! Az optimális sejtanyagcsere, a szervezet méregtelenítése, valamint ha valaki diétázik és fogyni szeretne, ahhoz is mind szükséges, hogy naponta min. 3 liter vizet fogyasszunk.

_mg_2237.jpgKülönösen figyeljünk oda a gyerekekre! Az online oktatás és az otthon maradás azt is jelenti, hogy a rendszeres mozgástól is elesnek a gyerekek, a tesióra, a különórák mind elmaradnak. Többet lesznek a számítógép előtt, talán többet is kütyüznek és tévéznek. Ne engedjük, hogy egészségtelenül egyenek, nassoljanak és mindenképpen gondoskodjunk arról, hogy napi 1 órát mozogjanak. A fenti szabályokat az esetükben még jobban odafigyelve alkalmazzuk. Napi háromszori étkezés, mozgás esetén egy plusz egészséges snack, életkortól függően sok víz fogyasztása. Nagyszerű, ha most megragadjuk az alkalmat és bevonjuk a főzésbe, ételkészítésbe is, hiszen az otthonlét azt is jelenti, hogy otthon kell szabályokat kialakítani és tartani. Több kötelesség otthon vár rájuk, nem egész héten hétvége lesz. Ha ezt úgy alakítjuk ki, hogy az ételkészítés is benne van, lehetőségünk van nekik segíteni az egészséges táplálkozás alapjainak kialakításában. Ha a gyermek válogatósabb, akkor is van lehetőségünk most kibővíteni az otthon fogyasztott ételek listáját, hiszen a menzán sem válogathat. Most ne csak a kedvenceit egye, hanem tegyük változatossá az étkezését, és ha bevonjuk az elkészítésbe, sokkal szívesebben fogja megenni. Legyünk ezekben a szabályokban éppen olyan következetesek és szigorúak, mint az otthoni tanulásban.

Idősebb korosztály, fokozott rizikócsoportba tartozók! Fokozottan igaz, hogy a fentieket tartsátok be, hogy minél erősebb legyen a szervezetetek a vírussal szembeni ellenálláshoz. De kettőt szeretnék még egyszer kiemelni: figyeljetek nagyon oda a megfelelő fehérjebevitelre és  folyadékfogyasztására. Nagyon fontos az aktív sejtállomány megőrzése a védekezőképesség miatt és a megfelelő folyadék bevitel az optimális sejtanyagcsere miatt. Ökölszabály, hogy ebédre nem egy, hanem két szelet húst kell elfogyasztani és a reggelinél, vacsoránál is mindenképpen olyan fogást válasszunk, ami bőven tartalmaz fehérjét. Plusz naponta igyunk meg min. 3 liter vizet. (És mozogjunk otthon!)

Szeretnék segíteni az egészséges táplálkozás kialakításában ebben az új életvitelben. Ezért rendszeresen megosztok a Facebook oldalamon olyan recepteket, amelyeket javaslok a fogyáshoz és teszek hozzá olyan kiegészítést, amivel az egész család, gyerekek tudnak egészségesen étkezni. Plusz otthon végezhető tornákat is megosztok, hogy segítsek a mozgásban is.

Vigyázzunk egymásra és vigyázzatok magatokra is!

_ooo0454_1.jpg

Ha fogyni szeretnél, figyelni arra, hogy ne hízz meg, vagy csak az egészséges táplálkozáshoz szeretnél rengeteg receptet a fenti alapelvek és összetétel szerint, akkor az online programomat szívesen ajánlom. Minden programhoz több részen végigkövethető tornavideók tartoznak, így változatossá tudod tenni az otthoni edzést. 

A program önmagában is működik és segít ebben, de tartozik hozzá egy organikus termékcsalád is, amely természetes úton, természetes alapanyagokkal (fő alkotóeleme a borsóprotein) abban segít diéta alatt, hogy ne legyél éhes, a fogyásod zsírból történjen. Ha nem diétázol, akkor finom, egészséges táplálékforrás, amely optimális mértékben tartalmaz természetes proteint, ezért érdemes fogyasztani, illetve a szeleteket egészséges nassolnivalóként, snack-ként tudnak helyet kapni az egészséges étrendedben. Mivel teljesen természetes, gyermekek, kismamák, alapbetegséggel rendelkezők is korlátozás nélkül fogyaszthatják. 

További info: 

Az Alakorvoslás Program egy egyedülálló fogyókúrás módszer, amelyet dr. Farkas Kitti dolgozott ki. Újszerű megközelítéssel, tudományos háttérrel és különleges, csak a program keretében kapható természetes táplálék kiegészítőkkel segít a fogyásban. Csatlakozz az Alakorvoslás programhoz, tanuld újra, amit a fogyásról tudsz és érd el azt az alakot, amit mindig is szerettél volna.

További információ: https://alakorvoslas.hu/alakorvoslas

Kérdésed van? Írj a hello@alakorvoslas.hu  címre.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alakorvoslas.blog.hu/api/trackback/id/tr2015523088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.