Így őrizheted meg az alakod a balatoni nyaralás alatt

„Bűnözz” tudatosan!

2019. július 07. - dr. Farkas Kitti

Vakáció? Balaton? Strandkaják? Fagyi? Csak semmi pánik! A nyaralás nem törvényszerűen egyenlő a hízással, még a lángosáról híres magyar tenger partján sem.

shutterstock_107542115.jpg

Ahogy korábban is írtam: néhány egyszerű táplálkozási szabály betartásával megőrizheted az alakod, amiért megdolgoztál. Melyek ezek a szabályok?

  • A napi háromszori étkezés,
  • amelyből a legbőségesebb az ebéd legyen,
  • két étkezés között pedig minimum 4, maximum 6 óra teljen el, energiabevitel nélkül.

A lényeg, hogy érezd jól magad, és bűnözz tudatosan! Ha ezeket betartod, akkor nem fogod a strandalakod a tóparton hagyni. Most pedig nézzük, hogy az általános szabályok keretein belül konkrétan mikor, mit érdemes enni a balatoni nyaralás során.

Reggeli

Ma már a Balatonnál is egyre több a színvonalas szálláshely. Félpanziós ellátás esetén fehérjében gazdag reggelit válassz. Egyél tojást, halat, húsféléket, felvágottakat, sok zöldséget és kevés szénhidrátot. Kerüld viszont a gyümölcsöt és gyümölcslét.

Ha nem szállodában nyaralsz, és nincs félpanziós ellátás, akkor a legjobb MedWay Shake-kel indítani a napot, vagy egy szénhidrátban szegény reggelivel.

Ebéd

Az ebéd legyen a legbőségesebb étkezés, ekkor már nyugodtan ehetsz szénhidrátot is. Az ebédet követő órákban a legjobb „bűnözni”: fagyizni, nassolni, desszertet enni. A fagylaltok közül a tejszín alapúak elhúzódóbb vércukor emelkedést okoznak, célszerű ezeket választani.

A szokványos balatoni kínálatból az alábbi fogásokat javaslom ebédre:

  • hekk filé savanyúsággal, maximum 1 szelet kenyérrel,
  • rántott hús görög salátával,
  • főtt kukorica natúr csirkemell + friss zöldségek,
  • natúr hússzelet + saláta + desszert (2 db palacsinta),
  • gyros tál sült burgonya nélkül, pitával,
  • gyros hús + saláta + fagyi vagy jégkása,
  • húsos tészta étel,
  • 1 db szendvics (sonkás, szalámis, rántott húsos) + saláta + egy szelet natúr hús/hal,
  • fél darab lángos köretként, hal vagy esetleg hús mellé.

Vacsora

Este fogyassz könnyebb ételeket, salátát, húst, halat, és kevesebb szénhidrátot, mint ebédre. Lehetőleg vacsora után már ne egyél desszertet.

shutterstock_1027443766.jpg

Ilyenkor ajánlom

  • a grillezett natúr húsokat, párolt zöldségkörettel,
  • vagy sült kolbászt, dupla adag savanyúsággal és fél szelet kenyérrel,
  • de jó választás a népszerű hekk filé is salátával és fél szelet kenyérrel.

Az alkoholos italok közül a sört kevésbé ajánlom. Kár lenne viszont kihagyni az egyre jobb balatoni borokat. A kulcs azonban ezen a téren is a mértékletesség, az étkezésekhez elfogyasztott egy-két pohár ital jól esik majd, és egyáltalán nem fog megártani.

Nagyon jó nyaralás kívánok!

 

Vidd magaddal a MedWay Diet termékeket a Balatonhoz is! Fél órával az étkezések előtt igyunk meg egy Shake-et, vagy együnk meg egy snack szeletet. Abban fog segíteni, hogy amit utána megeszel az kevésbé fog zsírként elraktározódni. 

Ismerd meg a termékeket itt: https://alakorvoslas.hu/oldal/termekeink

Vásárold meg a termékeket itt: https://alakorvoslas.hu/termekek

A bejegyzés trackback címe:

https://alakorvoslas.blog.hu/api/trackback/id/tr1114927870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.