Alakbarát ételek Horvátországban

„Bűnözz” tudatosan!

2019. július 11. - dr. Farkas Kitti

Legutóbb arról írtam, hogyan őrizheted meg az alakod a balatoni nyaralás során, miközben csábít a lángos, a sült kolbász és a fagylalt. Most pedig a magyarok második legkedveltebb üdülő helyére, a horvát tengerpartra látogatunk.

shutterstock_764972821.jpg

Ha Horvátországban nyaralsz, könnyebb fogások közül választhatsz, mint például a Balatonnál. A friss tengeri halak, a grillezett húsok és zöldségek diétásak és elképesztően finomak is. Ugyanakkor itt is oda kell figyelni a pékárura, az édességekre és az alkoholos italokra. Nyugodtan „bűnözz” persze, de csak tudatosan!

Az általános a táplálkozási keretszabályok a megszokottak. Figyeljünk

  • a napi háromszori étkezés betartására,
  • arra, hogy a legtöbbet ebédre együk,
  • és két étkezés között minimum 4, maximum 6 óra teljen el, energiabevitel nélkül.

Reggeli

Félpanziós ellátás esetén fehérjében gazdag reggelit válassz: tojást, halat, húsféléket, felvágottakat, sok zöldséget és kevés szénhidrátot. Gyümölcslé helyett vizet javasolok, mely a szomjúságot is jobban oltja.

Ebéd

Az ebéd legyen tehát a legbőségesebb étkezés. A horvát specialitások közül az alábbi fogásokat javaslom:

  • prlolica (olajban sütött marhahús) + köretként fél adag gnocchi, rizs, burgonya vagy puliszka
  • janjenita (nyárson sült bárány) + köretként egész adag ajvar
  • citromleves (édes) + egy hús- vagy halétel salátával, például dalmát káposztasalátával, vagy blitva, azaz répás salátával
  • manestra (tésztás leves) + halétel + saláta
  • hal- vagy húsétel + saláta + desszert (burek, strukli, pritula, rozsota, szentjánoskenyér) vagy gyümölcs (pl. füge)
  • cevapcici vagy kebab + fél adag köret + saláta
  • kis adag crni rizo (fekete rizottó) mellé nagy adag grillezett hal/rák.

Vacsora

Este fogyassz könnyebb ételeket és kevesebb szénhidrátot, mint ebédre. Lehetőleg vacsora után már ne egyél desszertet.

shutterstock_676140610.jpg

Ilyenkor ajánlom

  • a fantasztikus horvát grillezett halételek, szardíniát, tonhalat, tintahalat (lignja), makrélát (girice), vagy tenger gyümölcseit salátával
  • a hallevest (brodet, brudet)
  • a cevapcici vagy kebabot, köret nélkül salátával, illetve grill zöldséggel.

Nagyon jó nyaralás kívánok Horvátországban is!

 

Vidd magaddal a MedWay Diet termékeket a horvát tengerpartra is! Fél órával az étkezések előtt igyunk meg egy Shake-et, vagy együnk meg egy snack szeletet. Abban fog segíteni, hogy amit utána megeszel az kevésbé fog zsírként elraktározódni. 

Ismerd meg a termékeket itt: https://alakorvoslas.hu/oldal/termekeink

Vásárold meg a termékeket itt: https://alakorvoslas.hu/termekek

A bejegyzés trackback címe:

https://alakorvoslas.blog.hu/api/trackback/id/tr3514927902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.