Fatime története: "Jelenleg -20 kg-nál tartok, most jön a következő 20 kg."

2021. augusztus 02. - dr. Farkas Kitti

A jojó-effektus vagyis a leadott kilók visszaszerzése sajnos nagyon gyakori jelenség, ha nem egy szakmai programmal történik a fogyás. Ez az ördögi kör tönkreteszi az anyagcserénket. A végeredmény az lesz, hogy egy idő után könnyebben hízunk és nehezebben fogyunk, de akár 2-es típusú cukorbetegség, magas koleszterinszint és inzulinrezisztencia kialakulását is eredményezheti. A sikertelenség miatt pedig belefáradunk a diétába, az egészséges életmódba.
Fatime életében is aktívan jelen volt a jojó-effektus, mindig is harcolt a kilók ellen. Fogyástörténete jól mutatja, hogy az álomalak eléréséhez "csak" elhatározásra és egy szakmai programra van szükség.
Jelenleg 20 kiló leadásával fél úton jár az úton, de biztos vagyok benne, hogy hamarosan eléri végső célját.

Már gyermekként ducinak számítottam, mióta az eszemet tudom mindig voltak rajtam plusz kilók. 16 évesen 95 kg voltam és az volt életem első olyan pontja, amikor azt mondtam, ez így nem mehet tovább. Fél év múlva 75 kg-ot mutatott a mérleg, majd sajnos egy betegség miatt elkezdődött a jojó-effektus és hamarosan 85 kg lettem.
Ezt követően tudatos életmódváltás következett az életemben, heti 4-5 alkalom sportolással és egészséges étkezéssel. 19 évesen már 62 kg voltam, egészséges, sportos és fitt. 20 évesen, kislányom születésekor 93 kilósan léptem be a szülőszoba ajtaján, de mire Borókám 9 hónapos lett ismét 75 kg-mal álltam a tükör előtt.

Fentebbiek jól mutatják, hogy milyen küzdelmeim voltak már tinédzser korom óta a súlyommal. Elég, ha csak egy kicsit elengedem magam étkezés tekintetében, vagy ha elmarad a sport azt életemből, s már kezdődik is a harc a kilókkal. 2013-ban kiderült, hogy PCOS-em van, sajnos az egészséges étkezés és a sport ekkor már nem volt az életem része, ezért a súlyom folyamatosan a 75-85 kg közt jojózott évekig. Nem az ételek minőségére, helyes mennyiségére, az egészségesen ütemezett napi étkezésekre és a rendszeres sportra összpontosítottam. Ha fogytam is, akkor az azért volt, mert az elfoglaltságaim és a stressz miatt egyszerűen nem volt időm enni. Egyáltalán nem figyeltem magamra, az egészségemre.

2017-2018 közt 15 kilótól szabadultam meg (válás, stressz, államvizsga), majd ezt követően 72 kg-ról 83 kg-ra híztam. Ezután szerelem, szeretet, házasság, nyugalom, béke lett az életemben, megfogant a kisfiúnk és folyamatosan szaladtak fel rám a kilók. 110 kg-al mentem szülni. Nagyon nehéz volt megélni, hogy nyomát sem látom annak a sportos és magabiztos nőnek, aki egykor voltam, az első házasság és gyermek előtt.

dr_hollosine_mancz_fatime_1.JPGAmikor megszületett a kisfiam, elhatároztam, hogy újra felépítem magam és egészséges leszek ismét. Búcsút mondok a nehéz mozgásnak, a fáradtságnak, a láb- és hátfájásnak és ismét büszkén fogok a tükörbe nézni, hiszen még csak 30 éves vagyok. Tudtam, hogy milyen módszerekkel nem akarok foglalkozni, mert okosan akartam elkezdeni az életmódváltást és olyan programot szerettem volna találni, ami élhető, hiteles, szakszerűen felépített és minden szabályára/ajánlására magyarázatot ad. Olyan szakembereket kerestem, akikben az első pillanattól kezdve bízhatok és akik hiteles tudással segítenek nekem. Teljesen véletlenül jött velem szembe az interneten az Alakorvoslás Program. Mindent elolvastam róla és a csapatról, amit az oldalon találtam és ekkor azt éreztem: végre megtaláltam!
Regisztráltam, ismerkedtem az Endokrin Programmal és szépen lassan az étrendet és a mozgást is beépítettem az életembe. Nagyon élhető és tartható. Hihetetlen, de elkezdtem ismét szeretni a sportot. Nem csak heti 150 percet mozgok, hanem minden nap azt érzem, hogy mozognom/sportolnom kell. Szobabiciklizés, séta, torna Szalka Andival, aktív kertészkedés... minden jöhet. A MedWay Diet Shake-t is remeknek találom, szerintem sokat segít, hogy még hatékonyabb legyen a betartott étrend.

Fantasztikus végre ismét látni, hogy a sport és a helyes étrend segítségével hogyan karcsúsodik, alakul szépen a testem. Szuper érzés, hogy már nem fájnak a lábaim a súlyom miatt, kevésbé fáj a hátam, javul a tartásom, egyre magabiztosabb vagyok és egyre jobban érzem magam a bőrömben minden tekintetben.
Most félúton járok a kitűzött cél felé haladva. Jelenleg -20 kg-nál tartok, és készen állok, hogy az Alakorvoslás Programmal,helyes étkezéssel és a sport segítségével leolvasszam a következő 20 kg-ot is.

Az Alakorvoslás Program egy orvosok és szakemberek által kidolgozott online életmód program. 

További információ: Programok

Kérdésed van? Írj a hello@alakorvoslas.hu  címre.

A bejegyzés trackback címe:

https://alakorvoslas.blog.hu/api/trackback/id/tr2216640026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása