Közeleg a nyaralás? Még nem késő formába hozni magad

Jön a Holiday!

2019. június 19. - dr. Farkas Kitti

Úgy érzed, kifutottál az időből, és idén már nem dolgozol a nyári formádon? Inkább hagyod a csudába az egészet, elengeded magad már a nyaralás előtt, és majd utólag fogyókúrázol? Ha ezt gondolod, akkor bizony nagy hibát készülsz elkövetni. Ha ugyanis nem kezded el rendezni az anyagcseréd a vakáció előtt, akkor többet fogsz felszedni alatta, utána pedig nehezebb lesz megszabadulni a súlyfeleslegtől.

shutterstock_572259820.jpg

Milyen az, ha már nyaralás előtt kilengsz? Mintha rossz irányba indulva próbálnád elérni az úticélod, és ezt te is tudod, de még bele is gyorsítasz, hogy még tovább tartson a visszaút.

Mi tegyél ehelyett? Indulj inkább jó irányba!

Ahogy nemrég a strandszezonra való felkészülésről írtam: rövid idő alatt is formába hozhatod magad. Ha a szabadságodat megelőző 2-4 hétben végigcsinálsz egy szigorú diétát, azzal egyrészt fogysz 1-2 ruhaszámot, másrészt javíthatod az anyagcseréd működését. Ha nincs már 4 heted sem, akkor diétázz két hétig. Már ennyi idő is elég ahhoz, hogy a testedet valamelyest felkészítsd a nyaralásra.

Fontos az is, hogy szakmailag megalapozott módszert válassz. Ne koplalj, ne állj rá a manipulált élelmiszerekre, ne keresd a csodaszereket és csodadiétákat, mert ezekkel csak izmot és vizet fogsz átmenetileg veszíteni. Inkább megbízható, a tested működését értő fogyókúrát alkalmazz.

_mg_7936.jpg

Nézzük, mi történik ilyenkor, egy helyes módszer hatására a szervezetedben!

A szakszerű diétával már az első 2-5 napban csökkentheted az inzulinszinted, javíthatod a sejtjeid inzulinérzékenységét. Mert a kulcs az inzulin, amelynek termelődését korábban a sok túlevéssel folyamatosan fokoztuk, illetve magas szinten tartottuk. Ha magas a testünkben az inzulinszint, akkor az köti a zsírt, ez azt eredményezi, hogy amilyen táplálékot beviszünk, azt nagy arányban zsírként raktározza el. Ha sokat magas az inzulinszint (sokszori étkezés, szénhidrátdús étkezés, stb.), akkor a sejtek inzulinérzékenysége romlik és egyre több és több inzulin kell ahhoz, hogy fel tudják szívni a tápanyagokat. (Ez a test általános működése, tehát ez nem azokra igaz, akik inzulinrezisztensek, vagy cukorbetegek. Az már ennek a folyamatnak a kóros fázisa.) Olyan ez, mint amikor sokszor rákiabálnak a gyerekre, egy idő után már nem rezzen össze egy hangos szótól. A testünk sem „rezzen össze”, azaz nem kezd el dolgozni a tápanyagokkal, inkább elraktározza, méghozzá zsír formájában. Ezt az állapotot kell megszüntetni. El kell érni, hogy ne termeljen olyan sok inzulint, és amit termel, arra a sejtek érzékenyen reagáljanak.

Ezért kell a fogyókúrát egy rövid, de szigorú szakasszal kezdeni, mert azzal fogjuk ezt elérni, mielőtt még belevágnánk a nyaralásba. A nyaralás viszont a tudatos kilengés, hiszen ki akar akkor fogyózni, ezt hidd el, megértem. De ha egy ilyen diétával felkészítetted a szervezeted a többletenergia érkezésére, akkor sokkal jobban fel tudja dolgozni és kevésbé fog elraktározódni. Kevesebbet szedsz fel és könnyebben leadod majd a nyaralás után.  

Az Alakorvoslás Strand programja azoknak szól, akik szeretnének szakszerű fogyókúrás programmal gyorsan formába lendülni, és eredményt elérni. A program 4 hétig tart, ebben a 4 hétben a diéta az Alakorvoslás program legintenzívebb és leghatékonyabb szakasza szerint zajlik. (A program abban is segít, hogy a 4 hét után hogyan haladj tovább a célodig.) https://alakorvoslas.hu/program/strand-program

A bejegyzés trackback címe:

https://alakorvoslas.blog.hu/api/trackback/id/tr5514902110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.