Ezért jó a 30 napos diéta

Nincs életmódváltás fogyókúra nélkül

2019. január 09. - dr. Farkas Kitti

Év elején sokakat foglalkoztat az életmódváltás kérdése. Mennyi időre érdemes belevágni a fogyókúrába? Hogyan lehet megtartani az elért eredményt? Tapasztalataim szerint 30 nap egyrészt elég arra, hogy látványos eredményt érj el, másrészt ez az időtartam segít abban is, hogy a fogyásod tartós legyen. Ebben a posztban elmondom, miért.

_ooo0454.jpg

Mi történik 30 nap alatt a testedben?

Az életmódváltás nem történik meg egyik napról a másikra, ez egy folyamat, amely jó esetben szakszerű és tervezett fogyókúrával képes elindulni. Hisz az életmód, a hosszú idő alatt meggyökeresedett szokások megváltoztatása nem pusztán döntés kérdése, hanem a test működését is át kell állítani hozzá, az pedig csak és kizárólag diétával megy. Az anyagcserédet rendezni kell. A szervezetednek át kell állnia hízásról fogyásra. A korábbi, sikertelen fogyókúrák nyomát el kell tűntetni. Ha mindez sikerül, akkor érhetsz el az életmódváltáshoz.

Ahogy már sokszor írtam: a zsírraktárak felépülése, vagyis az elhízás magas inzulinszint mellett megy végbe, a fogyás pedig az inzulintermelés visszafogása mellett lesz elérhető. Ez adja minden fogyókúra kezdeti nehézségeit, mert az ellustult anyagcsere következtében a szervezet csak utolsóként nyúl a zsírraktárakhoz, előbb igyekszik máshonnan energiához jutni, illetve külső tápanyag felvételére, tehát evésre ösztönözni az embert. A januári fogyózás estén tovább nehezíti a helyzetet, hogy az emberek többsége a karácsonyi ünnepek időszakára jellemző sok túlevéssel még inkább felpörgeti az inzulin termelődését. Ezért kell megfelelő időt hagyni a diétára, és arra, hogy a test beálljon egy új működési módra.

Egy szakszerű 30 napos diétás program már elegendő ahhoz, hogy megalapozd az életmódváltást. Menetközben pedig megtanít a diéta azokra a szokásokra, amelyeket, ha később is betartasz, akkor nem lesz probléma az elért testsúlycsökkenés megtartása. Hozzá kell szokni például ahhoz, hogy 4-6 óra teljen el két étkezés között, hogy nincs nasi, hogy az ebéd legyen a legbőségesebb étkezés, míg a reggeli és a vacsora szerényebb és fehérjedús legyen. Ezek a diétás szabályok egy hónap alatt elkezdenek a szokásaiddá válni, az időszak végére a hasad és a fejed sem fog tiltakozni, a tested hálás, a közérzeted pedig sokkal jobb lesz.

Hogy néz ki a 30 nap ütemezése?

Az ütemezés fontos. Minden fogyási tervben kell hogy legyenek lépcsőfokok, melyek révén szakaszonként haladhatsz előre a célodig. Az Alakorvoslás keretében 2 hét időtartamú egy szakasz. Szerintem ennél kevesebb ideig nem szabad fogyózni. A 30 napos programban egy 2 hetes szigorú (Speed) diétát, egy ugyancsak 2 hetes könnyedebb (Easy) szakasz követ, végül pedig van 2 nap átvezetés vagy levezetés. Átvezetés, ha még szeretnél fogyni és megismétled még egyszer a 30 napot. Levezetés, ha elérted a célod és már a súlymegtartás következik. A programnak része a mozgás is, amely nagy segítséget ad mind a fogyáshoz, mind az életmódváltáshoz, és számos pozitív hatással bír.

A 30 napot követően mindenképp érdemes két hetes súlymegtartó szakasszal zárni a diétát. Ekkor tapasztalhatod és tanulhatod meg, hogyan lehet úgy növelni a bevitt kalória mennyiségét a tápanyagösszetétel megtartása mellett, hogy az ne járjon visszahízással. Ez az ismeret önmagában segít abban, hogy tudjuk azt, ha nem így táplálkozunk, picit kilengtünk, melyik az az út, amire vissza kell térni. Ez a legfontosabb, hiszen így lesz egy új életmódunk, amit aztán nem lesz nehéz betartani, mert természetessé válik.

Végeredményben a 30 napos diéta, majd a két hét súlymegtartás egy 6 hetes időszakot jelent, ami elég idő az anyagcsere tartós változására és arra, hogy stabilan életformává váljanak természetes testsúlyszabályozás szabályai. Jó szívvel ajánlom ezt mindenkinek, aki fogyni akar, és nemcsak év elején.

A 30 napos programhoz a következő linken tudsz csatlakozni: https://alakorvoslas.hu/program/-1

A bejegyzés trackback címe:

https://alakorvoslas.blog.hu/api/trackback/id/tr9514551466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BNati 2019.02.11. 11:11:56

Bámulatos, hogy 30 nap alatt milyen változásokat érhetünk el. Nagyon érdekes dolgokat olvastam a bejegyzésedben. Nem is gondoltam, hogy az elhízásnak ilyen oka is lehet. Sokat olvasgattam én is a témában, és találtam egy hasonló érdekes cikket, melyet, ha megengeded megosztanék. tudomanyplaza.hu/82/