5 tipp azért, hogy az újévi fogadalomból teljesíthető terv legyen

2019. január 01. - dr. Farkas Kitti

"2019-ben lefogyok!" - határozzák el ezekben a napokban sokan, annak ellenére is, hogy az újévi fogadalmakhoz sokszor már eleve társul a sikertelenség gondolata. Pedig könnyen lehet, hogy az ilyenkor tett fogadalmak esetében semmivel nem rosszabb a teljesítési arány, mint az évközi célkitűzések terén. Nem is tántorítanék el senkit az újévi fogadalomtól, inkább a saját praxisom alapján adok 5 tanácsot, azért, hogy valósággá váljon, amit megígérsz magadnak.

1. Vedd komolyan!
Ne azért tegyél újévi fogadalmat, mert így szokás, hanem csak akkor fogadkozz, ha az elhatározásod komoly!

Személyes példám:
Bevallom, újévi fogadalmakat ezidáig még nem nagyon tettem, inkább csak magamban végiggondoltam, hogy mi is történt az elmúlt évben, mit értem el, és, hogy mi az, ami jövőre rám vár. Most viszont, hogy ikreket várok, van fogadalmam, és tudatosan készülök is arra, hogy valóra váltom. Mindenkitől azt hallom ugyanis, hogy egyszerre két gyerekkel nem lesz könnyű... Én azonban nem szeretek segítséget kérni, önállóságra neveltek, ha olykor túl is érnek rajtam a feladatok, összeszorítom a fogam, és csinálom a dolgom. Ezen szeretnék kicsit változtatni: a születendő gyerekeim, a férjem, a munkám és a magam érdekében megtanulok segítséget kérni, és engedni hogy segítsenek. Az elhatározásom pedig komolyan veszem.

_rmc2923.jpg

2. Tűzz ki minél konkrétabb célokat!
Ne általánosságban fogadkozz, hanem legyen konkrét célod!

A saját fogadalmam kapcsán például végiggondolom, pontosan miben lesz szükségem segítségre. Ha pedig a fogyás a cél, akkor legyen konkrét és mérhető célkitűzésed. Tudd, hogy pontosan hány kilótól, hány centitől szeretnél megszabadulni, és mikorra. A célnak reálisnak, elérhetőnek kell lenni, de az ésszerű határokon belül lehetsz bátor. Mert a merész célkitűzések tapasztalatom szerint jobban motiválják a fogyni vágyókat, és ez segíti a cél elérését. A legtöbb ember szerintem sokkal többre képest, mint amit hiszi magáról.

3. Legyen terved!
Ne csak a végcélt tartsd szemelőtt, hanem azt is, hogyan éred el!

Ahogy említettem, igyekszem tudatosan készülni a fogadalmam betartására. A tervezés minden célkitűzés esetén fontos. Ha fogyni akarsz, tervezd meg a fogyási célodhoz, személyiségedhez mérten, és ha szükséges, menet közben tervezd újra a fogyásod alakulása kapcsán. Nem kell megrémülni attól, ha nem teljesen úgy alakulnak a dolgok, ahogy tervezted. Változtatni lehet, a lényeg, hogy mindig legyen terved.

4. Tervezz szakaszokban!

A terved ne csak hosszú távra szóljon, legyenek benne lépcsőfokok,
melyek révén lépésről lépésre, szakaszonként haladhatsz előre a
célodig.

Teszteltem azokon, akik hozzám járnak, hogy mennyiben segítség nekik, ha szakaszokra bontjuk a fogyási periódust, és kéthetente találkozunk. Nagyon pozitívan hatott rájuk. (Az Alakorvoslás Programban például 2 hét időtartamú egy szakasz. A keretrendszer egyik fő szabálya, hogy a 2 hét a minimum, amit meg kell csinálnod. Ha az első kész, akkor jöjjön egy következő, ami szintén 2 hét és így tovább, amíg eléred a célod.) A szakaszok között pihenhetsz egy napot, vagy jutalmazd meg magad egy klassz élménnyel, programmal, ruhával, bármivel, amivel úgy érzed eredményesen zártad a szakaszt.

5. Legyen jó módszered!

Az újévi fogadalom akkor nem marad álom, ha teszel is érte. Ráadásul tudnod kell pontosan azt is, hogy mit teszel és miért. Ha fogyni akarsz, akkor kerüld a hangzatos csodadiétákat, amelyek erőfeszítés nélkül ígérnek látványos és gyors eredményt. Válassz inkább szakmailag megalapozott fogyókúrás programokat. A sikertelen fogyókúrák zöme nem a fogyni vágyók elszántságának hiánya, hanem a helytelen módszer miatt fulladnak kudarcba. A te újévi fogadalmaddal ne így legyen!

Sok sikert és Boldog Új Évet kívánok Neked! 

shutterstock_1217859508_3.jpg

Az Alakorvoslás Program egy egyedülálló fogyókúrás módszer, amelyet dr. Farkas Kitti dolgozott ki. Újszerű megközelítéssel, tudományos háttérrel és különleges, csak a program keretében kapható természetes táplálék kiegészítőkkel segít a fogyásban. Csatlakozz az Alakorvoslás programhoz, tanuld újra, amit a fogyásról tudsz és érd el azt az alakot, amit mindig is szerettél volna.

Csatlakozz itt: https://alakorvoslas.hu/csatlakozom

További információ: www.alakorvoslas.hu

Kérdésed van? Írj a hello@alakorvoslas.hu címre. 

A bejegyzés trackback címe:

https://alakorvoslas.blog.hu/api/trackback/id/tr8114526182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.