Karácsonykor is egyél jókat, jól!

Öt pontban arról, hogyan készülj az ünnepekre.

2018. december 14. - dr. Farkas Kitti

Egyik legutóbbi bejegyzésemben arról írtam, hogy a karácsonyi időszakot megelőző két hétben érdemes végigcsinálnod egy fegyelmezett diétát, mert az javítja a szervezeted anyagcsere-működését, és megakadályozza, hogy az ünnepi kilengés következtében túlságosan sok zsír rakódjon rád. Sokan érdeklődnek ugyanakkor arról is, hogyan jó megtervezni magát az ünnepi időszakot. Hogyan vásárolj be? Mire figyelj? Miként nézzen ki az ünnepi étrend? Milyen szabályokat érdemes betartani karácsonykor is? Az alábbiakban ezekre a kérdésekre igyekszem választ adni.

_ooo0504.jpg

  1. Először is, a lényeg, hogy ne a mértéktelen zabálásról szóljon a karácsony. Ha tudatosan táplálkozol és így készülsz az ünnepekre is, akkor utána se indulsz majd el a lejtőn, hanem könnyedén vissza fogsz térni a normál kerékvágásba.
  2. Tipikus hiba, ha karácsonykor túltervezzük a menüt és ennek megfelelően is vásárolunk: ezerféle kaja, egy hadseregnek elég mennyiségben. Mindezen napokat dolgozunk és rengeteg pénzt beleölünk. Majd eltelik a 3 nap és úgy érezzük, mennyit dolgoztunk ezért a sok szép ételért, és milyen sok megmaradt, kár lenne kidobni, meg kell enni mind. Ez nem jó terv. Vásárolj és főzz finom karácsonyi ételeket, de csak annyit, amennyire szükségünk van. Miért kellene két-háromszoros adag?!
  3. Karácsonykor nem kell számolgatnod a kalóriákat: ehetsz többet, többféle fogást, de lehetőleg tartsd a napi háromszori étkezést, minimum 4, maximum 6 órás szünetekkel. Ünnepek idején persze legális a „bűnözés”, de nem árt tudni, mennyi plusz energiát viszünk be szervezetünkbe, és érdemes a kisebb „bűn” felé hajlani. A legjobb, ha például ebéd után eszünk a karácsonyi desszertből, és a legkevésbé jó, ha este, vacsora után.
  4. A különböző tápanyagok megfelelő időben történő bevitelére is érdemes figyelned. A főbb keretszabályok ilyenkor is érvényesek. Fehérjében gazdag és szénhidrátban szegény reggelit ajánlott fogyasztani. A legtartalmasabb étkezés az ebéd legyen, desszertet is ilyenkor a legjobb enni, mert kevésbé rakódik le. A töltött káposzta, a mákos guba, a bejgli a legjobb, ha ebédre van. Vacsora legyen könnyű és szénhidrátban szegény, ilyenkor jöhetnek a halas ételek, például egy jó hagyományos halászlé.
  5. Közvetlenül az ünnepek után az a legfontosabb, hogy ne állj rögtön a mérlegre! Hagyd, hogy elteljen pár nap, ezalatt lecseng ez az időszak, és akkor eldöntheted szükség van-e szervezeted rendezésére az ünnepek után.

A MedWay Diet termékek karácsony idején is segítik az anyagcseréd működését: fél órával az étkezések előtt igyál meg egy shake-et, vagy egyél meg egy snack szeletet. Így már étkezés előtt elindul a testedben az inzulintermelés és készen várja a táplálékot. Jobban fel tudja a szervezeted dolgozni a többletkalóriákat és kevésbé fognak zsírban raktározódni.

Csatlakozz itt: https://alakorvoslas.hu/csatlakozom

További információ: www.alakorvoslas.hu

Kérdésed van? Írj a hello@alakorvoslas.hu címre. 

A bejegyzés trackback címe:

https://alakorvoslas.blog.hu/api/trackback/id/tr3114481900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.