Vigyázz, kész, NYARALÁS! Mi lesz az alakoddal?

Három aranyszabály vakáció idejére

2018. június 17. - dr. Farkas Kitti

Visszavonhatatlanul beköszöntött a nyár, a gyerekeknek is véget ért az iskola, aki teheti, már a vakációra készül. Nyaralásra persze mindenki szeretne a legjobb formájában elutazni, ott picit kiengedni, utána pedig visszaszerezni a súlyát, esetleg tovább fogyni. A jó hír az, hogy ez korántsem lehetetlen, csak néhány egyszerű szabály kell betartanod hozzá.

1. szabály: A nyaralás előtti időszak legfontosabb szabálya: rendezd az anyagcseréd!

Ha jól működő anyagcserével indulsz nyaralni, nem kell görcsölnöd a szabid alatt. Nyugodtan ellazulhatsz, ha kerülöd az extrémitásokat, akkor nem fogsz sok súlyfelesleget felszedni. A vakáció után pedig könnyedén fogod leadni azt, ami esetleg felszaladt. Egy szakszerű, 2-4 hetes diétát ezért érdemes végigcsinálni a szabadságod előtt. shutterstock_393868444.jpg

2. szabály: A nyaralás alatti időszak legfontosabb szabálya: érezd jól magad!

A nyaralás fél egészség! Vakáció idején ne gondolj a hízásra és a fogyásra! Gondolj arra, hogy egyetlen plusz kiló zsír felszedéséhez 9000 plusz kalóriát (ez kb. 18 nagy sajtos-tejfölös lángos) kell bevinned, azon túl, amit elégetsz. A plusz kilók leginkább a fokozott vízmegkötésből adódnak. Ugyanis nyaralás alatt bővebben fogyasztunk szénhidrátot, ami emeli az inzulin szintünket és ez a szervezetünkben vízmegkötést okoz. Nehéz tehát a nyaralás alatt jelentősen elhízni. De ha megfogadod a tanácsaim, ez a nyaralás után gyorsan le is fog menni. A vakáció ezért sem a diétázás ideje, de bőven ad lehetőséget az egészséges táplálkozásra. Ilyenkor nem kell számolgatni a kalóriákat: ehetünk többet, de együnk jobban és változatosabban is, mint a hétköznapokon.

  • Félpanziós ellátás esetén fehérjében gazdag reggelit válassz.
  • Az ebéd legyen a legbőségesebb étkezés, ekkor már nyugodtan ehetsz szénhidrátot is.
  • Az ebédet követő órákban a legjobb „bűnözni”, például fagyizni, nassolni, vagy desszertet enni.
  • Este fogyassz könnyebb ételeket, és kevesebb szénhidrátot, mint ebédre.
  • Lehetőleg vacsora után már ne egyél desszertet.

A nyaralás arra is jó, hogy többet mozogj! A szabadság lehetőséget ad a nagyobb fizikai aktivitásra. Légy te is aktívabb, és maradj az nyaralás után is.

Engedd el magad, de ne hagyd el magad! Fejben dől el, hogy mi történik a testeddel. Nyaralás alatt fizikailag aligha tudsz túlságosan elhízni, de elindulhatsz a hízás lejtőjén. Arra az egyre figyelj, hogy ez ne történjen meg. Találd meg a kiegyensúlyozott középutat. A nyaralás azért van, hogy kilengj, de azért hintáról ne ess le!

shutterstock_665626567.jpg

3. szabály: A nyaralás után a legfontosabb szabály: ami Vegasban történt, maradjon is Vegasban!

Ha jól működő anyagcserével indultál nyaralni, nem kell izgulnod a szabid után sem. Ne bánd, ha felszedtél pár kilót, ami történt, megtörtént. A lényeg, hogy nyaralás után ne indulj el a lejtőn, hanem térj vissza a normál kerékvágásba.

Közvetlenül nyaralás után nem szabad diétába kezdeni. Ha sokat ettél és ittál, tarts egy-két átvezető napot, és utána rendezd az anyagcseréd.

Ne feledd: nem a nyaralás alatt lehet elhízni, hanem utána. Ez azonban nem fog megtörténni veled, ha megfogadod ezeket a tanácsokat.

Az Alakorvoslás Holiday Programról további információkért kattints ide: https://alakorvoslas.hu/oldal/holiday-program

Az Alakorvoslás Programhoz csatlakozni itt tudsz: https://alakorvoslas.hu/digital-cart

A bejegyzés trackback címe:

https://alakorvoslas.blog.hu/api/trackback/id/tr9214054302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drAti78 2018.10.12. 11:07:03

Ami Vegasban történik