Öt lépésben változtatom meg mindazt, amit a fogyásról gondolsz

2018. február 19. - dr. Farkas Kitti

kitti_250x140.jpgKétféle fogyókúra van. Egyfelől léteznek olyan módszerek és termékek, amelyek építenek az orvosi tudásra. Másfelől pedig vannak a titkos összetevőkből álló csodaszerek és a mindenkori „forradalmian új” diéták. Előbbiekkel lehet tartósan fogyni, utóbbiakkal nem. Mégis, az emberek 90 százaléka a fantasztikus eredményt ígérő, helytelen fogyókúrákat választja a tudományosan igazolt fogyasztó programok helyett. Ezt a blogot azért hoztam létre, mert nagyon szeretném, hogy ez az arány javuljon.

Orvos vagyok, a munkám során sokszor találkozom olyanokkal, akik az egészségüket veszélyeztetik ilyen-olyan fogyókúrákkal. Van, aki belebetegszik, van, aki tartós egészségkárosodást szenved, és bizony, van olyan is, aki belehal a rosszul megválasztott diétába.

Félreértés ne essék, nem ítélek el senkit, főleg azokat nem, akik sok sikertelen próbálkozás után igyekeznek belekapaszkodni egy ismerős által adott tuti tippbe, vagy egy hangzatos reklámba. Megértem őket, hiszen nőként én is mindig szép alakot akartam. Segíteni szeretnék, mert ez a cél úgy is elérhető, hogy közben nem megy rá az egészségünk. A fogyókúrába nem kell belehalni, sem valóságosan, sem átvitt értelemben.

 

shutterstock_367721519.jpg

Öt lépcsőn keresztül szeretném eljuttatni az olvasóimat a jó diétához vezető útra.

shutterstock_367720625.jpg

  1. Először is egyenként bemutatom majd a blogon a helytelen fogyókúrákat, amelyek sokszor divatosak ugyan, de hosszú távon eredménytelenek, vagy kifejezetten károsak. Részletesen el fogom magyarázni, hogy melyikkel mi a baj.

  2. Eközben leírom majd azt is, hogy mi történik a szervezetünkben a fogyókúrák hatására. Megpróbálom közérthetővé tenni, hogy a testünk nem játék. Nagyon oda kell figyelni, hogy milyen szemlélettel kezdünk a diétába. Az egyik alapvető hiba, hogy a fogyókúrát – már csak ebből rossz elnevezésből adódóan is – ténylegesen „kúraként” fogjuk fel, azaz gyorsan akarunk sokat fogyni, hogy aztán visszatérjünk a megszokott életvitelünkhöz, aminek a következtében hamar vissza is fogjuk szedni a leadott kilókat.

  3. Cáfolni akarom a fogyásról szóló tévhiteket és közhelyeket is. Például azt, hogy diéta egyet jelent a koplalással, de azt is, hogy létezhet csökkentett energiabevitel nélküli fogyókúra. Látnunk kell, hogy ha éhezünk, akkor valamit rosszul csinálunk, ugyanakkor legyen világos, hogy a tévé előtti chipsevés közben egy dekát sem fogunk fogyni semmiféle csodapirula hatására.

  4. Ezek után el fogunk jutni oda, hogy megértsük azt a természetes folyamatot, amit szervezetünk a testtömegünk szabályozására használ. Az általános nézet az, hogy a fogyáshoz valamilyen drasztikus beavatkozásra van szükség a szervezetünk normál működésébe. Ehhez képest én azt állítom, hogy épp fordított a helyzet: az elhízáshoz vezető folyamat jelenti a normálistól való eltérést. Ahhoz tehát, hogy tudjuk orvosolni alakunkat, arra van szükség, hogy a szervezetünk természetes testsúlyszabályozását visszaállítsuk a normálisra.

  5. Ha mindezen túl vagyunk, akkor az ötödik lépcsőfokra érve elindulhatunk azon az úton, amely a jó diétához vezet. Meg fogom mutatni, hogy van ilyen.

Tarts velem!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alakorvoslas.blog.hu/api/trackback/id/tr9113683062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Edit Gitta Varga 2018.03.24. 21:56:13

Örülök neked!! Sok sikert kìvànok..alig vàrom a tanàcsaid...hajrà!!

Erzsébet Vetési 2018.03.24. 22:11:47

NAGYON KÖSZÖNÖM AZ EDDIGI INFÓKAT! VÁROM A FOLYTATÁST!
további szép estét kívánok! :)

Kata Medgyesiné 2018.03.27. 20:40:48

Örömmel várom tanácsaidat, tudom, érzem hogy szívből szeretnél segíteni Nekünk! Köszönet érte.